Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

1 mars 2010

Ett glas rött...

... för nya slagbordet som jag så länge letat efter.
På blocket hittade jag detta vackra bord
som kommer att få ett fortsatt bra liv i "nya" lägenheten.


Det tog några extra timmar att få hem bordet eftersom vi
inte mätt tillräckligt noggrannt.
Vi trodde att Saabens koffert var större än den är.
Bordet fick inte plats så vi fick ge oss
hemåt igen och låna svärfars bil.
Det blev en liten extra runda, men vad gör man
inte för ett vackert ting från en trevlig
kvinna i Lund.



Vi fick också en liten historia om bordet och
det gillar jag. Bordet är troligtvis tillverkat
tidigt 1920-tal och hon och kusinen lekte under bordet
och gömde sej där.
Härligt!
Se så vackert mitt lilla slagbord är.




Ha det fint
KramKram
Lotta

8 kommentarer:

  1. Vilket vackert och härligt bord.. Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert och underbart bord.Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Jättefint bord! Det är alltid roligt att få höra historier bakom gamla ting. Ha en bra dag! Kram Jonna ♥

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert bord!
    Trevlig kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Jättefint bord
    Vilken lycka när man hittar något man verkligen tycker om

    SvaraRadera
  6. Hej Lotta
    Vilket fin bord, och att du har fått en historia om det.
    Så mycket fint du har i butiken, såg mycket "vill ha" där.
    Men någon vår har vi inte ännu, men en massa snö, men nu är det inte -30 gr, utan -5, det är en stor skillnad.

    Många Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  7. Grattis till lyckad hemförsel av ett jättefint slagbord. Du ser trägen vinner. Glädjer mig till att prova det i verkligheten. Må bäst Zazza

    SvaraRadera