Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

2 januari 2011

Bangkok galgar...

... jag måste berätta om en fantastisk kvinna
som heter Annika.
Jag träffade henne nu när vi var i Bangkok
och hon är väninna med min bästa
kompis Cilla.


Ett av hennes fantastiska projekt är att
hjälpa fattiga kvinnor i Bangkoks slum
med att bli lite företagssamma.
De har under en tid tillverkat dessa underbara
galgar som de sedan säljer.
Pengarna ger dessa kvinnor och deras
närmaste en chans i livet.
Inte bara att få pengar tillskänkta utan
här gör man ett arbete som genererar pengar.


Jag har köpt galgar av Annika vid två tillfälle som sedan
sålts på Lyckliga Hildur och jag kan säga det
att de har verkligen gått åt.
Själv har jag ett gäng galgar i Stuglivet
och varje gång jag hänger upp något på
en galge, tänker jag på Annika och hennes
kvinnor i slummen.
Härligt Annika!


Ha en underbar söndag
alla fina bloggvänner
KramKram
Lotta



13 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg.Bara så fint och vackert skrivet av dej.Underbara bilder.Hoppas att du får en go start på det nya året.Ha en skön kväll.Varm Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Härliga galjar...
    Roligt när man kan gynna någon som verkligen behöver de..
    Önskar dig de samma
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för dit fina inlägg....du gör mig såå glad. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vilken kanon ide´vi får glädje av dem och de som gör galjarna får en chans i livet
    Toppen.........
    Du säljer dem inte till inresserade bloggare???

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenkvinna den här Annica. Gott att det finns såna som brinner för andra.
    Ha nu en jättegod fortsättning på nyåret

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Jätte fina galgar, men jag tyckte att allt på hyllan var fint.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Ack så ljuvliga!!!

    Jag vart minsan i din butik strax innan jul o ack en stor påse fick åka med mig hem... Butiken är underbar!! Man kunde liksom inte titta sig mätt, tack för underbar inspiration!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  8. Aldrigt trodde jag att galgar kunde göra mig sååå glad!
    Jag har haft förmånen att vara med i "HÄNG PÅ-projektet" sedan starten. Så OTROLIGT KUL att det rullar på så bra!!!!
    Nej, jag bor inte i Bkk, utan i Göteborg!Jag har träffat Annika, när jag besökt min dotter,
    som också bor i "Änglarnas stad".
    Bor du i, eller i närheten av,Göteborg, så ska jag med glädje hjälpa dig att få galgar!!!
    Maila mig: doris.christenson@gmail.com
    Kram till dig Lotta, för en fin blogg och för superfina bilder på galgarna!!!!

    SvaraRadera
  9. Åh va härligt och läsa....tänk vad det finns FINA människor runt omkring oss, och vilka fina galgar! Vilken kanon ide!

    SvaraRadera
  10. Hej Lotta
    Vad kostar galgarna och var vill du att jag ska sätta in pengarna
    kram ewa

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder, och vilken fantastisk människa!

    God Fortsättning på det nya året!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Hej, vad härligt. Jag bara måste lägga mig här som följare. En blogg jag vill hitta tillbaka till.

    SvaraRadera
  13. Hej Lotta! Underbara galgar och vilket fantastiskt projekt för att hjälpa andra!!

    Här har julen också städats bort men först idag, önskar dig en finfin kväll. KRAM Helena

    SvaraRadera