Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

26 september 2010

Måste först visa...

l
...lite från en och en halv veckas renovering i nya
butiken Lyckliga Hildur i Kristianstad
Efter allt slit från arla morgon till sena
kväll och med hjälp från snälla släktingar
öppnade vi butiken med succé.

Vi fick lokalen total renoverad, vitt på väggarna
och ett nytt golv.
Inredningen från Broby flyttades hit och vi
bättrade på färgen på allt.


Detta kallas för organiserad röra.
Det absolut svåraste har varit belysningen,
många faktorer man ska tänka
på för att få det rätta ljuset
utan skuggor o annat.

Flyttsaker, städatteralier, snickeri i en salig
röra. Jag vet inte hur många gångar
som saker och ting flyttades runt.


Vår köpmannadisk som är tillverkad 1950
på ett litet snickeri i Kristianstad


Kassan på plats och fy för dessa fula
datorer. Uppdrag för snickaren blev en vit
låda så att det mesta blir dålt.
Fortsättning följer...
Ha en fin söndag
KramKram
Lotta



3 kommentarer:

  1. Både jobbigt och kul, det går ju frammåt. Förstår att det är massor att tänka på, för att få fram de rätta synintrycken, som kunden ska uppleva så fort de stiger in över tröskeln.
    Lycka till, skylten är jättefin.

    Ha en undrerbar söndag
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken fin och välkomnande skylt, och vilken härlig lokal! Förstår att ni har jobbat hårt men det blir ju toppenfint.
    Här är det också packning och fixning på gång, ska på mässa till veckan.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Meeeeeeeen så kul och spännande!! Lyckliga Er;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera