Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

10 september 2010

Älskade Stugliv...

... här finner jag ro.
Här känner jag glädje och får mina tankar att
ge uttryck för lycka och frid.

Idag blev det en liten tavla
som passar i min tavelram på mitt underbara
skåp från 1800 talet.
Gör lite tändsticksaskar som ofta blir ett fint inslag
till ljusstakarna som är väl använda.

Dessa skorna är 75 år gamla och väl använda
av Marita som barn. Sedan trettiofem år sedan
bor hon i Italien och jag kom i kontakt med denna härliga
kvinna när jag svarade på en annons på blocket.
Hon sålde sin pappas köpmannadiskar som jag köpte till
Lyckliga Hildur.
Hon var hemma i Åhus och hade massor med jobb
med att tömma sitt föräldrarhem.
Hittade mycket fint hos henne.
Köpmannadiskarna kommer ni att få
se när jag börjar visa från
Lyckliga Hildur.


Dela lite kärlek idag



Det blir en bra dag idag




I takt med tiden



Njut av livet!




Här sitter jag och är lycklig, glad och vacker
Nu önskar jag alla mina
fina bloggvänner
en riktigt fin helg.
KramKram
Lotta





10 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma, ha en riktig skön helg, här blir det cykelfest imorgon, kramen

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder Lotta!
    Som alltid bjuder du oss på massor av fina saker att inspireras av....Tack!

    Ha nu en riktigt fin o skön hösthelg! Kram T

    SvaraRadera
  3. Du är bara så goooo! :)
    Och du bjuder på underbara bilder!
    Jag har ju turen att få se Lyckliga Hildurs interiör "på riktigt" eftersom jag bor nära ;) Det ska bli mycket spännande!
    Men jag måste säga att Tusen Ting i Broby var en fantastisk butik också! Vad händer med den lokalen nu då?

    Ha en superfin helg du med!
    Kram Jonna ♥

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder med mycket känsla. Ska bli spännande att få se bilder från nya butiken.
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Jag ser allt att du är på bild idag(ängeln)...vad kul att få veta lite historia om sakerna man köper...kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Sååå mysigt du har de.
    Jätte fina bilder. Tyvärr var hela Torsdagen uppbokad Så de blev ingen titt in i din butik. Men tänker allt komma & kika i din nya
    Ha en riktigt härlig helg vännen
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt du har det bara så fin tavla.Söta skor oj vad gamla dom var.Underbar bild på lilla tjejen och avslutningsvis en underbar Ängel.Ja det var mycket fint.Önskar dej en fin dag rara du Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Jösses så mycket fina saker och alla ljusstakarna tillsammas så där är jättefint.

    Maidi

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Så skönt det är att kika in hos Dig, du värmer våra hjärtan! Så fina bilder!

    Många kramar Malin

    SvaraRadera
  10. I takt med tiden..... inte lätt.... ibland jag gör ett steg åt sidan, helt medveten om att hamna i otakt ;)

    Fina bilder! Du är så duktig!

    kram

    SvaraRadera