Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

13 september 2010

Höstdag i Stuglivet...

Helgen har varit riktigt höstlik med lite sol och ruggigt väder.
Tänkte visa lite av resultatet på det (nästan färdiga)
trädäcket som Lalle flitigt jobbat med.
Vårt utespa är på plats uppe i hörnan och
när allt är klart med trappa och väggar så kommer
fler bilder på det.

Nu funderar vi på hur staketet
som ska rama in däcket ska se ut.
Mycket att tänka på eftersom vi ska
bygga ett utekök nästa år.

Lillstugan (gäststuga) är klar ute förutom att dörren ska få
samma färg som Stuglivet.
Nu planerar min hjärna inredning inne.


Stuglivet välkomnar!


Min hortensia köptes vit blev svagt rosa och
nu är den grön.









Här ska in en altandörr så vi kan gå rakt
ut från sovrummet och ta oss ett varmt bad.
Ha en fin vecka
KramKram
Lotta









11 kommentarer:

  1. Vilken mysig och fin stuga ni har! Utespa låter fantastiskt! Tror det blir prefekt att fälla in en dubbeldörr från sovrummet och ut.

    Ha en bra måndag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med ett stort altandäck, vi har ett som går runt hela huset i vårt vattenhål...men vi gjorde tvärtom ..vi tog bort staketet istället, man upplever då naturen och trädgården på ett helt annat sätt, tyckte själv det blev kanon, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm...Ser härligt ut..
    Hade varit roligt med en blogg träff
    Önskar dig en riktigt härlig vecka
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  4. Ser supermysigt ut. Hoppas jag kan komma och hälsa på en dag. Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Vad mysig och härligt ni har :Bara så himla fint....Önskar dej en fin dag kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen ditt stugliv...urmysigt har du:) Skulle verkligen inte ha något imot att ha en så fin stuga!

    KRAMIZ Helena

    SvaraRadera
  7. Helnice stugliv du har!!!
    Hoppas du får en finfin vecka.

    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Tredje gången gillt, har försökt lämna en kommentar hos Dig men det har inte funkat, vill ju gärna höra av mig, för jag är så glad att Du är tillbaka. Så fint ni bor är ju själv väldigt förtjust i gula hus. Ser så ombonat ut och så fint med däcket. Nu får vi se om det funkar.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Åhh vilket fint ställe ni har, verkligen smakfullt
    vad härligt att kunna gå direkt från sovrummet och i badet
    ha en fortsatt riktigt skön vecka

    SvaraRadera
  10. Sicket underbart stugliv du har och vilket enormt trädäck.
    Gubben och jag är inte riktigt överens om hur vårt trädäck ska vara men det får vi vänta till nästa sommar med.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Vilket smultronställe ni har....
    Det ser supermysigt ut, kan tänka mig hur fint det kommer bli med ett altanräcke och utekök nästa år! Lycka till!

    Kram T

    SvaraRadera