Min fina text

Varje morgon jag vaknar känner jag livet i mig.

11 februari 2010

Idag blev det...





till att göra lite av min egenhändiga Vaniljmussli. Lätt, nyttig och härligt god. Här kommer mitt recept.
6 dl havregryn blandas med 6 dl rågflingor i en långpanna
Droppa på 4 msk rapsolja och 4 msk vatten.
Rosta i ugn på 225 gr i 10 min.
Hacka och tillsätt 2 dl valfria nötter och rosta i 5 min
Musslin är klar när den är gyllene och doftar gott.
Låt svalna.
Tillsätt 1,5 dl hackad aprikoser, 3 msk psylliumfrö,
3 msk hela linfrö (som du krossar)
1 skårad vaniljstång
om du så önskar 1 msk kanel och 1 msk kardemumma
Blanda ihop och skaka om
Förvara i snyggaste burken framme synligt på bänken
Lycka Till och Ha det fint
KramKram
Lotta



6 kommentarer:

  1. Mums vad gott det låter , måste prova en dag.
    Härliga bilder. HA en skön kväll
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Lotta!
    Vliken fin blogg du har och vilket fint hem du har.. Ha det så gott...Änglarna kommer snart...

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej och ett stort GRATTIS!!! du har vunnit ett hjärta i vår lilla tävling. Hör av dig till oss med lite uppgifter.

    Men den där muslin måste jag prova mmmmm.. va gott det låter!!
    Kramis Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Det verkar gott, ska pröva att göra någon dag!

    Agneta

    SvaraRadera
  5. Det lätt verkligen gott ,den ska testas i helgen

    SvaraRadera
  6. Tack för dina gulliga o rara kommentarer inne his mig. Blir såå glad! Vilket gott frukosttips du delar med dig! Önskar dig en bra lördag! Kram Therese

    SvaraRadera